Didampingi, Dirasuki, dan Mewarisi

Pengalaman didampingi dan menggunakan ‘ilmu’ tanpa guru, juga dalam masa sama sudahpun mewarisi saka turun temurun.

Pantun Mayang Bertandang [Bahagian 1]

Saka yang diwarisi melalui pantun yang sebenarnya adalah mentera

Pengalaman Ketika Keluar Lambat Dari Sekolah

Cerita ini tentang aku selalu keluar lambat dari sekolah sepanjang aku tingkatan 1 & 2. Semasa balik lambat lah aku kena kacau tapi tak teruk macam kisah orang lain..

Pontianak Mengamuk

Kejadian tersebut berlaku angkara pembinaan perumahan baharu berdekatan dengan kawasan tanah perkuburan kampung kami. Banyak perumahan sedang didirikan dan suatu hari salah sebuah mesin excavator tidak sengaja menggali satu kuburan lama yang tidak bertanda.

Didampingi, Dirasuki, dan Mewarisi

Pengalaman didampingi dan menggunakan ‘ilmu’ tanpa guru, juga dalam masa sama sudahpun mewarisi saka turun temurun.

Pantun Mayang Bertandang [Bahagian 1]

Saka yang diwarisi melalui pantun yang sebenarnya adalah mentera

Pengalaman Ketika Keluar Lambat Dari Sekolah

Cerita ini tentang aku selalu keluar lambat dari sekolah sepanjang aku tingkatan 1 & 2. Semasa balik lambat lah aku kena kacau tapi tak teruk macam kisah orang lain..

Slide

Video Seram

video

Video Viral Pontianak Berlegar-legar Dalam Kilang

Sebuah video viral Pak Guard nampak pontianak dalam kilang. Betul ke bohong?www.meremang.my #komunitiremang #videoviral #meremang
video

Langsuir Mengamuk di Langkawi

Dua tahun lepas, Langkawi di gegarkan dengan kejadian Langsuir mengamuk.www.meremang.my #komunitiremang #videomeremang #meremang
video

Video Viral: Suasana Seram Di Sekolah Kuah, Langkawi

Dua orang pengawal sekolah telah merekod pintu berkali-kali di hentak tanpa sesiapa sentuhwww.meremang.my #komunitiremang #videoviral #meremang
video

Video Viral: Penumpang Tak Diundang

Berlaku di Jalan Pagoh, Muar, makhluk ghaib menumpang di atas bumbung kereta Axiawww.meremang.my #komunitiremang #videoviral #meremang
video

Alam Mistik Pulau Langkawi Terbongkar

17.9.2019 segalanya terbongkar...

Hantar Cerita

Popular

Polong: Memudaratkan Musuh

Hantu Polong adalah belaan (selalunya lelaki) makhluk halus bertujuan untuk memudaratkan musuh. Ia akan di simpan dalam botol mulut panjang.Menurut kepercayaan orang Melayu, polong...

Panggilan misteri dari pendengar

Aku teringat lagi sebuah kisah yang di ceritakan dari mulut ke mulut. Mengisahkan seorang DJ yang mendapat panggilan lebih seram dari biasa. Kisah ini...

Hantu Raya: Makhluk Ghaib Yang Terkenal Dengan Nafsunya

Hantu Raya adalah sejenis makhluk halus yang dipelihara dengan tujuan membantu melakukan kerja-kerja harian dan juga untuk membalas dendam dengan cara memudaratkan pihak musuh....

Mentera Memanggil Langsuir, Cubalah Kalau Berani!

Dalam kepercayaan dunia nusantara, Langsuir atau Langsuyar adalah mahkluk halus penghisap darah. Vampire versi kita. Di percayai bahawa Langsuir dipercayai mampu menyerupai seorang perempuan...

Malam Menakutkan di Penjara Pudu

Aku ingat lagi, lebih 30 tahun lalu, aku bekerja di penjara pudu. Kami, pengawai penjara dah lama tahu bahawa penjara ini tak lama lagi...

7 Tingkat Neraka Yang Dasyat di Tulis dalam Al-Quran

Dalam Firman Allah Subhanahu wa ta'ala :"Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu;...

Kiriman Pembaca

Didampingi, Dirasuki, dan Mewarisi

Pengalaman didampingi dan menggunakan ‘ilmu’ tanpa guru, juga dalam masa sama sudahpun mewarisi saka turun temurun.

Pantun Mayang Bertandang [Bahagian 1]

Saka yang diwarisi melalui pantun yang sebenarnya adalah mentera

Pengalaman Ketika Keluar Lambat Dari Sekolah

Cerita ini tentang aku selalu keluar lambat dari sekolah sepanjang aku tingkatan 1 & 2. Semasa balik lambat lah aku kena kacau tapi tak teruk macam kisah orang lain..

Pontianak Mengamuk

Kejadian tersebut berlaku angkara pembinaan perumahan baharu berdekatan dengan kawasan tanah perkuburan kampung kami. Banyak perumahan sedang didirikan dan suatu hari salah sebuah mesin excavator tidak sengaja menggali satu kuburan lama yang tidak bertanda.

Rumah Di Ganggu Selepas Perceraian

Ini kisah dari kawan aku Diana. Diana ni baik orangnya. Cantik pulak tu. Hari tu dia menceritakan kat aku pengalaman dia lalui. Hampir setiap...

Sumpahan Puteri Bongsu

Lokman Bacik merupakan seorang penulis dan pengarah teater yang disegani pada awal zaman 80-an. Tetapi kini dia tinggal di kampung kerana kecewa dengan industry...

Penanggal mencari darah manis

Kisah ini daripada kawan saya. Kak Shida. Dia cerita pengalaman lahirkan anak pertama. Sekarang dia sudah mempunyai 5 orang anak.Kak Shida tidak percaya dengan...

Sehelai benang pada pisang

Zamarul merupakan seorang lelaki lewat 40an yang masih belum bertemu dengan jodoh. Macam-macam iktihar telah di buat. Namun dia tetap gagal menemui jodoh.Mesti pun...

Suara Ghaib

Cerita Seram Lagi

Koleksi Cerita Pendek 5 (1 October – 15 October)

Aku belikan anak aku yang berumur 6 tahun, pencil warna dan kertas lukis. Tiap-tiap hari dia lukis apa dia nampak. Satu hari aku suruh...

Peristiwa Pelik Di Jalan Gelap

Kisah ini berlaku semasa aku umur baru masuk sekolah menegah. Tak ingat umur berapa, dah lama sangat. Sekarang aku dah berumur 36 tahun. Boleh...

Gadis Perhentian Bus

Sudah hampir setahun Kodi tidak ada wanita istimewa dalam hatinya (selain ibunya :P). Kodi sudah tawar hati selepas kali terakhir dia ada pasangan, dia...

Di Sebalik Pemikiran, Ideologi dan Kewarasan Joker

Filem yang fokus kepada musuh utama Batman, Joker yang baru keluar dari pawagam ini telah mendapat ulasan yang cemerlang dari pengkritik dan penonton. Ia...

Pengalaman Penggali Kubur Bertemu Dengan Jenazah

Inilah pengalaman Pak Jaafar, seorang lelaki yang berumur 48 tahun ni telah menjadikan penggali kubur sebagai kerjayanya selama 31 tahun. Katanya, kerja mengorek lubang...

Sesat di Tingkat Bilik Mayat

Ini peristiwa seram yang di sampaikan oleh kawan semasa dia kena jaga isterinya di hospital.Ia berlaku dua bulan lepas. Satu hari badan isterinya panas...

Suara Ghaib

Cerita Seram Lagi

Beli Rumah Rupanya Milik Lama Seorang Bomoh

Sam dan Vee sudah berkahwin lebih 5 tahun. Mereka bertemu di sebuah setsen bas. Kedua-dua mereka sedang menghala ke tempat yang sama dan menaiki...

Panggilan Terakhir Ayah

Ring... Ring... Ring... Bunyi telefonku berbunyi. Aku terjaga dari tidur dan melihat nama ayahku di skrin telefon. Apa kejadah orang tua ni call time-time...

Koleksi Cerita Pendek 5 (1 October – 15 October)

Aku belikan anak aku yang berumur 6 tahun, pencil warna dan kertas lukis. Tiap-tiap hari dia lukis apa dia nampak. Satu hari aku suruh...

Peristiwa Pelik Di Jalan Gelap

Kisah ini berlaku semasa aku umur baru masuk sekolah menegah. Tak ingat umur berapa, dah lama sangat. Sekarang aku dah berumur 36 tahun. Boleh...

Gadis Perhentian Bus

Sudah hampir setahun Kodi tidak ada wanita istimewa dalam hatinya (selain ibunya :P). Kodi sudah tawar hati selepas kali terakhir dia ada pasangan, dia...

Di Sebalik Pemikiran, Ideologi dan Kewarasan Joker

Filem yang fokus kepada musuh utama Batman, Joker yang baru keluar dari pawagam ini telah mendapat ulasan yang cemerlang dari pengkritik dan penonton. Ia...

Pengalaman Penggali Kubur Bertemu Dengan Jenazah

Inilah pengalaman Pak Jaafar, seorang lelaki yang berumur 48 tahun ni telah menjadikan penggali kubur sebagai kerjayanya selama 31 tahun. Katanya, kerja mengorek lubang...

Sesat di Tingkat Bilik Mayat

Ini peristiwa seram yang di sampaikan oleh kawan semasa dia kena jaga isterinya di hospital.Ia berlaku dua bulan lepas. Satu hari badan isterinya panas...

Adik Aku Di Santau

Pada tahun 2010, adik aku, Sani, di santau. Sampai sekarang kami tak tahu dan tak mahu tahu. Biarkan sahaja tapi kami sekeluarga amat terkesan...

Ada Penumpang Di Felda Paloh

Jalan Bentong ke Gua Musang menjadi jalan utama orang Kelantan pulang ke kampung halaman dari Kuala Lumpur. Perjalanan yang mengambil masa 6-7 jam itu...

Duit Syiling Berpuaka

Pernahkah anda dengar tentang sebuah duit syiling 10 sen yang di katakan berpuaka. Sesiapa yang memilikinya akan alami gangguan, kadang-kala maut.Ia bermula dengan seorang...

GPS Membawa Jalan Seram

Sabtu malam. Memandangkan tiada program, Jaja mengajak Kim ke rumah mak saudaranya di Nilai untuk makan malam. Kim setuju.Mereka sampai di rumah mak saudaranya...

© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group

error: Content is protected !!
Skip to toolbar